Még mindig az igény kielégítése?
Még mindig!
Az igény ugyanis különbözik. Más emberek más igényeket támasztanak ugyanannak a problémának a megoldására. (Ez a tény pozicionáláskor nagyon hasznos, de erről kicsit később.)
Vegyük például Mr. X-et és Mr. Y-t. Mindketten el szeretnének jutni Londonból Párizsba. Számos lehetőségük van. Mehetnek gyalog, biciklivel, autóval, motorral, vonattal, repülővel, sőt akár hajóval is.
Mr. X. középosztálybeli lévén nem túl gazdag, de nem is túl szegény. Ha gyalog menne, akkor az nem csak sokáig tartana, de fárasztó és kényelmetlen is. Biciklivel gyorsabb ugyan, de még mindig kényelmetlen, sőt nem a legbiztonságosabb. Motorral kényelmesebb is, még gyorsabb, de ez sem biztonságos. Talán autóval mehetne, de nincs autója, tehát ez drága lenne. A vonat lasabb, mint az autó, de olcsóbb és biztonságosabb is. A repülő a legdrágább, de még kényelmesebb és a legbiztonságosabb. A hajó pedig a leglassabb, ugyanakkor a legkényelmesebb, de drágább, mint a vonat.
Ugye mennyi lehetőség és mennyi változat?
Ez a marketing igazi alapja. Kitalálni, hogy a Te terméked kinek van kitalálva!
Mr. Y. gazdag, de mint az igazán jó gazdagok, ő is átgondolja a dolgokat. Természetesen a sétát és a biciklit egyből elveti. De a többit ugyanúgy végiggondolja, mint Mr. X.
Hiába más a vagyoni helyzetük, ez legfeljebb a leggyengébb minőség kizárását dönti el a gazdagabb példaember esetében.
Ennyit a rizsáról, holnap jön ennek a komoly része! Addig jó pihenést.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.