Még egy alapfogalom: csere

Gyakorlatilag az igények és a kereslet mellett ez a másik alapillér, ha marketingről beszélünk. A csere az alapja az egésznek, hiszen az emberek folyamatosan cserélgetnek dolgokat. Munkát adnak a pénzért, majd a pénzt termékekre, szolgáltatásokra cserélik.

A szabályszerűság szerint 4 módon szerezhető meg a termék, amire korábban felkelt az igény.

  1. Önellátással, amikor vadászattal vagy saját termeléssel megteremted magadnak. Ilyen esetben nincsen szükség marketingre.
  2. Erőszakkal, amikor is legfeljebb az életedet tarthatod meg az adott termékért cserébe.
  3. Kéregetéssel, amikor legfeljebb hálát kapsz a termékért
  4. Cserével, amikor minkét (vagy több) fél rendelkezik valamivel, ami értékes a másik számára, ezt meg tudják beszélni, képesek elfogadni (vagy elutasítani) az ajánlatot és örülnek neki mindannyian.

Tehát minket marketingeseket nem érdekelnek az önellátók, a koldusok és a törvényenkívüliek. Csak azok, akiknek VAN VALAMIJÜK, amit VALAMIÉRT cserébe adnak. Többnyire az a bizonyos első valami a pénz legyen.

Ja igen, ha már szabályok: Ha a csere létrejön, azt hívják ügyletnek, de ez most mellékes!

Mi tehát a marketinges célja az eddigiek alapján?

A marketing(es) feladata és célja a vevők fejében létező problémára az ideális megoldáshoz legközelebb álló megoldást kínálni termék formájában. Ekkor létrejön a hőn áhított csere.

Nyugi, ezt a szabályt még bővítgetjük! :)

Címkék: marketing termék alapfogalmak káprázat célpiac kereslet fejtágító ideális termék

A bejegyzés trackback címe:

https://kaprazat-marketing.blog.hu/api/trackback/id/tr121931710

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

süti beállítások módosítása