Még egy alapfogalom: csere
Gyakorlatilag az igények és a kereslet mellett ez a másik alapillér, ha marketingről beszélünk. A csere az alapja az egésznek, hiszen az emberek folyamatosan cserélgetnek dolgokat. Munkát adnak a pénzért, majd a pénzt termékekre, szolgáltatásokra cserélik.
A szabályszerűság szerint 4 módon szerezhető meg a termék, amire korábban felkelt az igény.
- Önellátással, amikor vadászattal vagy saját termeléssel megteremted magadnak. Ilyen esetben nincsen szükség marketingre.
- Erőszakkal, amikor is legfeljebb az életedet tarthatod meg az adott termékért cserébe.
- Kéregetéssel, amikor legfeljebb hálát kapsz a termékért
- Cserével, amikor minkét (vagy több) fél rendelkezik valamivel, ami értékes a másik számára, ezt meg tudják beszélni, képesek elfogadni (vagy elutasítani) az ajánlatot és örülnek neki mindannyian.
Tehát minket marketingeseket nem érdekelnek az önellátók, a koldusok és a törvényenkívüliek. Csak azok, akiknek VAN VALAMIJÜK, amit VALAMIÉRT cserébe adnak. Többnyire az a bizonyos első valami a pénz legyen.
Ja igen, ha már szabályok: Ha a csere létrejön, azt hívják ügyletnek, de ez most mellékes!
Mi tehát a marketinges célja az eddigiek alapján?
A marketing(es) feladata és célja a vevők fejében létező problémára az ideális megoldáshoz legközelebb álló megoldást kínálni termék formájában. Ekkor létrejön a hőn áhított csere.
Nyugi, ezt a szabályt még bővítgetjük! :)
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.